Thursday, June 2, 2011

Handleliste i Washington, DC

Jeg liker å bo på hotell. Ikke misforstå meg. Men det er så mye som er upraktisk med å bo på hotell. Nå har jeg samlet mange tips om hvordan en kan bruke plassen på hotellrom mest mulig effektivt og hva som er kjekt å ha med seg fra vanlige butikker. Det er nemlig det jeg misliker mest med å bo på hoteller, særlig i storbyer - det er så himla langt til matbutikken og Target! Og hvor legger jeg alle tingene mine uten at rommet ser bombet ut?

Målet vårt er å klare oss i Washington uten bil, så ønsket om å handle på super-butikker virket vanskelig å oppfylle. MEN - i Columbia Heights, like ved Metroen, ligger både en Target, en Best Buy, Bed, Bath & Beyond og en Giant. Hurra!

Alle butikkene, untatt Giant ligger i DC USA Shopping center. I følge vurderingene jeg har lest på internett, er det best å handle her i arbeidstida. Det er fullt, utrivelig, og noen ganger tomt for populære varer. Passer oss bra - jeg ser for meg at vi reiser hit på torsdag formiddag.

Giant ligger i 1345 Park Road NNW.

Et annet alternativ er Potomac Yard Center. Utvalget av butikker er større, blant annet er det en Barnes & Noble der. Det er også en stor matbutikk, Shoppers. Det frister å reise dit, selv om Columbia Heights virker som et kulere område. Vi kan komme oss dit med metro til Crystal City og så shuttle derfra til handleområdet. Eller taxi.. vi vil spare en time med taxi...

Men nok om HVOR vi skal handle, her kommer handlelisten for HVA vi skal handle:
1. Minimum fire små bokser/kurver. En til hver av oss og en felles for alle de små tingene som flyter rundt.
2. Vannsko, solhatt/caps, sokker, ekstra sko og kanskje noen klær
(vide bukser, et par topper, se etter jakke og en veske)
3. Solkrem (neutrogena 50spf), lipbalm med spf og spf-stick for ører, hårskiller etc.
4. Vannfast mascara, oil-absorbing sheets, evt ansiktskrem med høy spf
5. Andre toalettsaker (pumpesåpe, )
6. Kjølebag (en hard- og en myk-sidet)
5. Diverse snack-matvarer, brus, frukt, ting vi har savnet
6. Pocket-bøker og hobbyting
7. Over-døra organisasjon
8. Tissues, wet/baby wipes.
9. Medisiner, andre drug store ting
(Smertestillende, gnagsårplaster, body glide/Monistat anti-chafing, pudder, fuktedråper for linser, )
10.Eske for å sende heim ting med
11.Ting for parken: sammenleggbare flasker, Crystal Light/Kool-aid, mister/vifte, tyggis
12.Power strip, pop-up hamper.
13.Purex all-in-one til klesvask.
14.Mini M&Ms tube for quarters
15.Glow sticks
16.Laundry bag (pose med lukking)
17.Regnponchoer
18.Ziplock i ulike størrelser.
19.Swømmer-håndklær
20.Travel-size q-tips
21.Liten kikkert?
22.Stropp for briller og solbriller
23.Starbuks Via pulverkaffe/malt Starbucks kaffe
24.Drawstring garbage bag

No comments:

Post a Comment